زینب خانمزینب خانم، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

نی نی زینب

مراحل رشد کودک1

1392/1/16 2:55
نویسنده : مامان زینب
532 بازدید
اشتراک گذاری

                                      

                       niniweblog.com

 

رشد یک پدیده مستمر است.ممکن است در بعضی زمینه ها کند شود ولی هرگز متوقف نمی شود.از نظر سرعت رشد هیچ دو کودکی در جهان مثل هم نیستند.مراحل رشد عبارتند از :

1- رشد ذهنی: وزن مغز کودک در سال اول زندگی دو برابر میشود.برای پیشرفت رشد ذهنی بایستی بینایی،شنوایی ،حافظه و مهارت های حرکتی با هم پیش روند.کودک شما از بدو تولد شروع به فهمیدن می کند.به تمامی علائم و صداهای کودک خود پاسخ دهیدو اجازه دهید حرکت دهانتان را ببیند.لالایی بخوانید و زیاد بخندید.با کودک تماس جسمانی داشته و او را محکم در بغل بگیرید.در حدود 15 ماهگی مفهوم مالکیت را به او بفهمانید مثلا این توپ زینب خانومه... 

2-رشد جابه جایی حرکتی:هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد ولی کودک شما برای آنکه راه رفتن و دویدن را بیاموزد ابتدا لازم است کنترل سر خود را به دست آورد بنابراین کنترل سر نخستین مرحله اساسی در جابه جایی حرکتی است.

3-رشد مهارت های دستی: نوزادان در بدو تولد دارای چند بازتاب غیر عادی هستند. برای کسب مهارت های دستی ابتدا باید این بازتاب ها از بین روند مثلا بازتاب چنگ زدن اگر شما نوزادی را به شاخه درختی آویزان کنیددر اغلب موارد قادر به حفظ وزن خود خواهد بود. این بازتاب که از بین برود کودک قادر خواهد بود چیزی را در دست بگیرد.کودک خردسال از دهان خود به عنوان عضو اصلی لامسه استفاده می کند.بعدها انگشتان جای ان را می گیرند. مکعب های خانه سازی برای رشد مهارت های دستی بسیار ارزشمندند.

4-رشد اجتماعی: کودک از همان لحظه که به دنیا پا  می گذارد به خوبی برای تعامل با والدین خود مجهز است.آنها می خواهند هم خود خوشحال شوند و هم طرف مقابل تعامل خوشحال گردد به همین دلیل کودک شما کم کم تمایل پیدا می کند که با شما بازی کند زیرا در بازی با اسباب بازیها فقط خود را خوشحال می بیند.  برای کودک خود وقتی قرار داده که با او بازی کنید.

ادامه مطلب در آینده...                                                               

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان نگار
14 فروردین 92 15:07
کاش یه عکس هم از این زینت خانونم گل بذارین که دل ما آب نشه
ایشالا که همینطوره و زینب خانوم یه تغییر هرچند کوچیک توی این دنیا ایجاد می کنه و دنیا رو به جای بهتری برای همه تبدیل می کنه
من مطمئنم


niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی زینب می باشد